İNCELEME:
Endüstri devriminden bu yana Batı'da gelişen, sonra dünyaya yayılan sanayileşmeye dayalı liberal kapitalist ekonomik sistem birçok gelişmiş ve gelişmemiş ülkeyi içine aldı. Ülkeler bu sistemle beraber milli kültür dahil her şeyini kaybetmeye başladı. Endüstri belirli ülkelerin tekeline girdiği için bir çok ülkenin rekabet gücü azaldı ve kendi kaynakları üzerinde emperyalist devletler hak idda etmeye başladı. 1. Dünya Savaşı'nda bu emperyalist devletlerin bu temeller için giriştiği kavgayı çoğumuz biliyordur. Bu duruma karşı çıkan en ciddi direniş olan nazizm ve milli hükümetlerin 2. dünya savaşında yanlış stratejiler ve entrikalarla mağlup olmasından sonra dünya 2 kutba ayrılmıştır. ABD ve SSCB. İkinci dünya savaşından sonra ABD öncülüğünde kurulan IMF, GATT ve Dünya Bankası gibi kurumların yaptıkları eylemler bugünkü dünya sömürücülüğüne dayanan sistemi adeta meşrulaştırmıştır. Binaenaleyh, temelden sakat bir ideoloji olan komünizm üzerine kurulan Sovyetler Birliği de parçalanınca ABD, özgür kalan Orta Asya TÜRK Devletleri'nin sahip olduğu enerji kaynaklarına göz dikmiş ve yeni dünya düzeni denen savsatalar ile bu kaynakları ele geçirme çabalarına girişmiştir. Ayrıca giderek gelişmekte ve bu yeni DÜZen(!)'den pay kampa derdinde olan Çin Halk Cumhuriyeti de varlığını hissettirmeye başlamıştır. Bu durumda 2 arada 1 derede kalan sanayileşmemiş ülkeler de kendilerini savunmak için çeşitli örgütler kurmuşlardır. Ama tabi bu örgütlerin hakimiyeti yanlış kişilerin eline geçmiş ve bu toplu savunma örgütleri yerine daha çok terörist birlikler olarak faaliyet göstermişlerdir. Ve bu da bahsi geçen 2 fırsatçı çakal ülkenin ekmeğine yağ sürmüştür.
Eh be. Ne biçim bir giriş yaptım! Artık bu yazıyla da Ceviz Kabuğu'na konuk olamazsam çok yanarım Evet, oyunumuz bu temeller yani yeni dünya düzeni bahanesi ile 2 zıt kutbun bu dünyayı yiyip bitirmesi ve çeşitli terörist örgütlerin çıkardığı kaos üzerine kurulmuştur.
Açıkça söylemek gerekirse bu oyunu çok bekledim. C&C oyunlarındaki o gerçekçi havayı çok özlemiştim. Bilirsiniz işte, tarla yapma derdi olmadan savaşabileceğim oyunlar hep C&C oyunları olmuştur. Generals da beraberinde serinin diğer oyunları gibi muhteşem bir gerçekçiliğin yanında daha aktif bir oynanabilirlik ve daha eğlenceli dakikalar getiriyor. İlk olarak fark ettiğim şey tek oyunculu oyunun pek de sağlam bir senaryo ile gelmemiş olması. Oyun dünyanın genel durumunu sabit bir senaryo olarak kullanmış ama kampanyalı oyunda pek bir konu bütünlüğü yok. Onu bırakın ortalıkta konu yok!
Oyunda 3 ırk var biliyorsunuz. Çin, ABD ve GLA denilen terörist gurup. Bu 3 ırkın da kampanyaları 7'şer görev ve bu bir oyuncuyu kesinlikle tatmin etmiyor. Oyununu zorluğu da aynı derecede. Brutal derecesinden oynamadığınız sürece oyunda adam gibi kasamıyorsunuz. Görevler de zaten bul ve yok et tarzı olduğu için kolayca geçebiliyorsunuz. Strateji oyunlarındaki en önemli unsur olan kafa yorma ve taktik belirtmeden eser yok! Bu bilgiler ışığında C&C Generals'in sadece çoklu oyunculu sisteme göre yapılmış bir gerçek zamanlı strateji olduğunu kolayca söyleyebilirim. Ayrıca oyun içindeki canlandırmalar hiç de gerçekçi değil. Piyadeleriniz ellerinde tüfek mi yoksa kereste mi taşıyor belli değil!
Oyundaki güç dengelerine diyecek yok. Her bir ırk birbirini tamamlıyor. Her ülkenin seçkin silahları, zırhlı ve piyade üniteleri birbirini tamamlıyor. ABD'nin bir hayli güçlü hava kuvveti var. Ama bu Çin'de göstermelik işlenmiş. Hele teröristlerin hiç yok. (Bu konuda haklılar. Saçma olurdu aynı zamanda Terörlerin biyolojik silahları diğer ikisine göre daha fazla. Bunun gibi yani. Oyundaki ekonomik kaynaklar harita içine dağılmış malzeme depoları. Taşıyıcı birimleriniz malzemeleri yerinden alıp sizin levazıma getiriyor. Oradan Amerikan dolarına dönüşüyor. (Çinliler bile dolar kullanıyor ek kaynak olarak petrol rafineleri iyidir. Ama bu yüzden çok savaşlar olabiliyor. Ayrıca her ırkın kendine göre farklı para kazanma yöntemleri var. Bunu yazının ilerleyen bölümlerinde inceleyeceğiz.
Oyundaki atmosferi çok beğendim. Aksiyon filminden çıkmış hissi veriyor. Bilgisayarın başına oturduğum zaman tam da böyle bir atmosfer bekliyordum. Ama tabi birçok beklediğim şeyi bulamadım. Örnek olarak açılış demosunu gösterebilirim. Hatırlar mısınız C&C RA2'nin açılış demosunu? Bence mükemmeldi (herkesçe Mükemmeldi bundan daha fazlasını beklerdim. Yani ben hevesli hevesli oyunun simgesine tıklayıp demoyu bekliyorum. Ve karşıma Bush'un çenesi, Kofi Annan'ın ağzı geliyor. Sonra tomahawk'lar, scud'lar uçuşuyor! Ne bu kardeşim! Nez'in klibini indirir onu seyrederim! Daha iyi! Ayrıca o C&C oyunlarının efsaneleşmiş bölüm başı videoları yok! Evet eklenmemiş. Siz ne derdiniz arkadaşlar? Ben burada ne düşündüğümü yazmayacağım tabi ki! Biz oyundan yenilik beklerken onlar oyunu bir güzel sindirmişler.
Oyundaki bir yenilik de savaş alanındaki başarılarınızın puanlanıp size bonus olarak geri dönmesi. Yıldızlarınızla çeşitli özellikler alabiliyorsunuz. Bunlar yeni ünitelerden, çeşitli ek özelliklere göre değişiyor. Yerine göre özel saldırılar yapabiliyorsunuz bu bonuslarla. Gerçekten çok sıkı bir özellik. Ayrıca seçkin silahlarınızı artık birden fazla yapabiliyorsunuz. Yani bu birden fazla nükleer füze veya iyon topu demek. Böylece karşınızdakini çok feci terletebilirsiniz. Tabi bunlar çok fazla enerji yediği için enerji seviyenizi yüksek tutmalısınız. Oyunda bir bina yapmak istiyorsanız bu konuda da değişikliği görürsünüz. Artık binalar yoktan var olmuyor. Dozer ünitelerinize (veya teröristler için işçilerinize) verdiğiniz komut işle istediğiniz binayı yapıyorsunuz. Gerçekten güzel bir özellik. Ama çok üzüldüğüm bir başka eksik var; Deniz üniteleri yok. Halbuki ne biçim deniz savaşları hayal etmiştim. Zaten bütün C&C oyunlarında deniz güçlerine pek ağırlık vermezler ama bu oyunda değiştirebilirlerdi.
Generals'a yeni bir grafik motoru eklemişler. Bu da yer yer güzel olmuş. Yani füzeler, toksin zehirler, tanklar gerçekten esaslı çizimlenmiş. Fakat piyade çizimleri için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Her üç ırkta da temel piyadeler bulunuyor. Ve üçü de berbat çizimlenmiş. Yani önceden de söylediğim gibi adamların taşıdığı şeyler tüfekten çok toplu iğneye benziyor. Ayrıca oyunda sık sık grafik hataları görülebiliyor. Bir düşman birimi bir binanın arkasına girdiği zaman onu hedef alamıyorsunuz. Ya da birimleriniz bazen birbirinin içinden geçiyor Sesler ise özgün C&C'a bağlı kalınmış. Tabi iyi olmuş. Her ırkın ayrı seslendirmesi var. Her birinin aksanı farklı. Ayrıca oyun içi efektler ve müzikler de gayet iyi. Ama yine de grafik ve ses olarak oyun eksiklerine rağmen geçer düzeyde. 3 boyutlu çöller, köyler şehirler dağlar falan oyuna baya iyi gitmiş. Tabi bu güzellikler size donanım yani ekran kartı, hafıza ve işlemci olarak geri dönüyor. Sistem gereksinimi olarak 500 MHz işlemci, 128-256 MB hafıza ve 32 MB ekran kartı diyor ama arkadan da tercih olarak bunların 2 katını öneriyor. Yani bazı strateji sever arkadaşlar değil bu oyunu oynamak, yanından bile geçemeyecekler.
Oyunun bu yanlarına rağmen oynanası üç ırk var. Bunları ayrı ayrı incelemeye karar verdim.
Oyun İçi Görüntü
Sistem Gereksinimleri;
• OS: Windows XP/ME/2000/98 (Windows 95/NT not supported)
• CPU: 800 MHz Intel Pentium III or AMD Athlon processor
• RAM: 128 MB
• Hard Drive Space: 1.8 GB free hard disk space plus space for saved games, Windows swap-file, and DirectX 8.1
• Video: 32 MB AGP video card using the Nvidia GeForce 2, ATI Radeon 7500, or more recent chipset with DirectX 8.1 compatible driver
• Sound: DirectX 8.1 compatible PCI 16-bit sound card
...::İNDİR::.
http://rapidshare.com/files/182295216/Co...or_you.rarALINTI DENENMEMİŞTİR
----------